VEIKLOS SRITYS

Ikimokyklinis ugdymas lopšelyje-darželyje „Žemaitukas“ organizuojamas remiantis:

Ikimokyklinio ugdymo programa „Žemaituko metai“→ parsisiųsti

Šiuo metu ikimokyklinio ugdymo programa „Žemaituko metai“ yra atnaujinama.

Ikimokyklinio ugdymo įstaigos 2025 m. rugsėjo 1 d. pradeda vykdyti programas, parengtas pagal  švietimo, mokslo ir sporto ministro 2023 m. rugsėjo 4 d. įsakymu Nr. V-1142  patvirtintas Ikimokyklinio ugdymo programos gaires

https://e-seimas.lrs.lt/portal/legalAct/lt/TAD/76bb8f404b5911ee8185e4f3ad07094a?jfwid=f5arm3g7r

Metodiniame rinkinyje „Žaismė ir atradimai“ pateikiamos inovatyvios idėjos kasdieniam vaikų veiklų organizavimui, sudarančios galimybę vaikams iki šešerių metų įgyti svarbius gebėjimus. Šis rinkinys padeda tobulinti ikimokyklinio ugdymo praktikos kokybę, diegti mokslo pažanga grindžiamą ugdymą ir inovatyvius pedagoginius metodus bei priemones, didelis dėmesys skiriamas STEAM, informatinio mąstymo, darnios plėtros ir kitų sričių ugdymui. „Žaismė ir atradimai“ rekomendacijos ikimokyklinio ugdymo pedagogui, parengtos ir išleistos įgyvendinant Europos socialinio fondo lėšomis finansuojamą projektą „Inovacijos vaikų darželyje“. Projektą inicijavo Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija, vykdė Nacionalinė švietimo agentūra.

https://emokykla.lt/metodine-medziaga/medziaga/perziura/290?r=1

  • Knygeliu-rinkinys-vaikams-nuo-treju-iki-seseriu-metu-10-leidinių

https://emokykla.lt/metodine-medziaga/medziaga/perziura/286

https://emokykla.lt/metodine-medziaga/medziaga/perziura/289 

  • Knygeliu-rinkinys-vaikams-iki-treju-metu-8-leidiniai

https://emokykla.lt/metodine-medziaga/medziaga/perziura/287 

Knygelių rinkinys vaikams iki trejų metų. Medžiaga ikimokyklinio ugdymo pedagogui. Žaismė ir atradimai. | Švietimo portalas | Emokykla

Priešmokyklinis ugdymas organizuojamas remiantis Priešmokyklinio ugdymo bendrąja programa → parsisiųsti

Programoje išskirtos 6 ugdymosi sritys: gamtamokslinis ugdymas, kalbinis ugdymas, matematinis ugdymas, meninis ugdymas, visuomeninis ugdymas, sveikatos ir fizinis ugdymas. Visos ugdymosi sritys yra lygiavertės ir ugdomos integraliai su kompetencijomis.

Programa siekiama atliepti 5–6 metų vaikų interesus, puoselėti jų gerovę ir tenkinti kiekvieno vaiko individualius, savitus poreikius bei galimybes. Įgyvendinant programą svarbi vaikų žaidybinė, patyriminė veikla, atradimų džiaugsmo ir natūralaus smalsumo apie supantį pasaulį puoselėjimas, nes taip sudaromos sąlygos vaikams ugdytis programoje numatytas kompetencijas.

Įgyvendinant Priešmokyklinio ugdymo programą ugdomos 7 kompetencijos:

  • Komunikavimo kompetencija;
  • Kultūrinė kompetencija;
  • Kūrybiškumo kompetencija;
  • Pažinimo kompetencija;
  • Pilietiškumo kompetencija;
  • Socialinė, emocinė ir sveikos gyvensenos kompetencija;
  • Skaitmeninė kompetencija.

Visos kompetencijos tarpusavyje susijusios, jos ugdomos integraliai, tik intensyvumas priklauso nuo dalyko specifikos. Kompetencijų raidos apraše pateikiamos šių kompetencijų apibrėžtys, kompetencijų sandai – kompetencijos sudedamosios dalys – ir kompetencijų raida, atsižvelgiant į mokinio amžiaus tarpsnio kognityvinės ir socialinės raidos ypatybes.

https://emokykla.lt/upload/EMOKYKLA/BP/2022-03-10/1%20priedas.%20Kompetencij%C5%B3%20raidos%20apra%C5%A1as_04-22.pdf

Patirčių erdvės. Rekomendacijos priešmokyklinio ugdymo pedagogui

https://emokykla.lt/metodine-medziaga/medziaga/perziura/195

Priešmokyklinio ugdymo bendrosios programos įgyvendinimo rekomendacijos

https://emokykla.lt/metodine-medziaga/medziaga/perziura/182

Lietuvos švietimo sistema grindžiama įtraukties principu, t. y. sudaromos sąlygos kiekvienam asmeniui ugdytis, plėtoti savo galias ir gebėjimus, gauti reikiamą pagalbą, patirti sėkmę mokantis, socialinėje, kultūrinėje ir (ar) kitose veiklose ir būti nediskriminuojamam dėl ugdymosi poreikių įvairovės ir (ar) švietimo pagalbos reikmės. Įtraukiojo ugdymo įgyvendinimas yra geros mokyklos kūrimas, t. y. prasmės, atradimų ir mokymosi sėkmės siekianti mokykla, grindžianti savo veiklą bendruomenės susitarimais ir mokymusi.

https://smsm.lrv.lt/uploads/smsm/documents/files/aalaikini/Itraukties%20svietime%20pletros%20gaires%201.pdf

Švietimo pagalba

Lopšelyje-darželyje „Žemaitukas“ plėtojamas įtraukusis ugdymas. Į bendrosios paskirties grupes integruojami kalbėjimo ir kalbos sutrikimų, specialių ugdymosi poreikių turintys vaikai. Nuo 2020 m. veikia  specialioji grupė „Riešutėliai“, kurią lanko vaikai, turintys didelių ir labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių.

Ugdytiniams teikiama logopedo, specialiojo pedagogo, socialinio pedagogo, judesio korekcijos specialisto ir mokinio padėjėjo pagalba (švietimo pagalbos specialistų grafikai, darbo funkcijos – žr. skyriuje „Paslaugos“).

Mokinio padėjėjas dirba su vaiku ar vaikų grupe, bendradarbiaudamas su mokytoju, specialiuoju pedagogu, logopedu ir kitais specialistais padeda vaikams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, dalyvauti ugdomojoje veikloje.

Dirbama pagal mūsų įstaigos pedagogų bei kitų specialistų parengtą ikimokyklinio ugdymo programą, atsižvelgiant į specialiuosius vaikų ugdymosi poreikius šalia įprastų ugdymo būdų ieškoma kitokių, vaikams tinkamiausių ugdymo metodų. Užtikrinant lygias galimybes ugdytis vaikams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių:

  • Vaikų ugdymo turinys formuojamas pritaikant ikimokyklinio ugdymo programos turinį, sudarant individualų pagalbos planą, atsižvelgiant į kiekvieno vaiko specialiuosius ugdymosi poreikius, Pedagoginės psichologinės tarnybos, pagalbos specialistų rekomendacijas ir tėvų lūkesčius.
  • Specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių vaikų ugdymas grindžiamas vaiko gebėjimų, poreikių ir interesų pažinimu, parenkant ir taikant individualius ugdymo metodus, formas, specialias ugdymo ir techninės pagalbos priemones.

Aplinkos pritaikymas

Darželyje įrengtas sensorinis kambarys su šviesų, kvapų, muzikos ir kitomis terapinėmis priemonėmis. Įrengtas 2 metrų burbulų vamzdis su plaukiojančiomis žuvelėmis, šviečiantis pluoštas, kuris keičia spalvas, naudojami šviečiantys taktiliniai kamuoliukai, kamuoliai, įvairūs šepetėliai, masažuokliai, batutas, „kūno kojinė“, su vaikais statomi bokštai iš spalvas keičiančių kubų, vaikai turi galimybę klausytis raminančios muzikos, dangaus šviesų projektoriaus pagalba stebėti žvaigždes.

Šiame kambaryje suteikiamos puikios galimybės tobulėti vaikų fiziniams, socialiniams, emociniams, kalbos ir pažinimo įgūdžiams. Kambarys įrengtas laimėto Telšių rajono savivaldybės mokyklų pažangos skatinimo projekto bei Telšių „LIONS“ vyrų klubo paramos lėšomis.

Sensoriniame kambaryje „Riešutėlių“ grupės vaikams taikoma sensorinės integracijos terapija. Ši terapija yra labai svarbi vaikams, turintiems sensorinės integracijos ar raidos sutrikimų, socialinės adaptacijos sunkumų, emocijų ar elgesio problemų. Veiklas sensoriniame kambaryje veda judesio korekcijos specialistas.

Socialinio emocinio ugdymo programa „Spalvoti mano jausmeliai“ → parsisiųsti

Programa „Zipio draugai“

Programa „KIMOCHI“