paslaugos
vaikų priėmimas
- Prašymai teikiami centralizuoto vaikų ir mokinių priėmimo į Telšių rajono savivaldybės mokyklas informacinėje sistemoje adresu: https://svietimas.telsiai.lt/
- Neturint galimybės prisijungti prie IS, prašymai teikiami atvykus į Telšių rajono savivaldybės administracijos Švietimo ir sporto skyrių (vyr. specialistė Sandra Balnytė-Keburienė koordinuoja vaikų priėmimą į ikimokyklines įstaigas, tel. +370 444 52690, el. paštas: sandra.keburiene@telsiai.lt
- Įstaigoje veikia 14 grupių: 2 ankstyvojo ugdymo grupės, 8 ikimokyklinio ugdymo grupės, 3 priešmokyklinio ugdymo grupės ir 1 grupė, skirta specialiųjų ugdymosi poreikių vaikams.
Grupės: ANČIUKAI (1 gr.), EŽIUKAI (2 gr.), KIŠKUČIAI (3 gr.), BORUŽIUKAI (4 gr.), BITUTĖS (5 gr.), DRUGELIAI (6 gr.), ŽIOGELIAI (7 gr.), PELIUKAI (8 gr.), GANDRIUKAI (9 gr.), MEŠKIUKAI (10 gr.), PELĖDŽIUKAI (11 gr.), GENIUKAI (12 gr.), ŽIRNIUKAI (13 gr.), RIEŠUTĖLIAI (14 gr.).


VAIKŲ MAITINIMAS
Nuo 2024-09-01 vaikų maitinimo paslaugos tiekėjas – Telšių lopšelis-darželis „Žemaitukas“.
Vaikų maitinimo organizavimo, vykdymo ir priežiūros tvarkos aprašas → parsisiųsti
Vaikai maitinami įstaigoje tris kartus per dieną (pusryčiai, pietūs, vakarienė).
Mokesčio už vaikų išlaikymą Telšių lopšelyje-darželyje „Žemaitukas“ nustatymo tvarkos aprašas → parsisiųsti
Maitinimo organizavimą atlieka įmonė Sanus Cibus, tel. +37068237404
Maisto paėmimo grafikas → parsisiųsti
Su 3 savaičių valgiaraščiais galima susipažinti https://musudarzelis.com/menu
ŠVIETIMO PAGALBA
LOGOPEDO PASLAUGOS
Logopedės Eglės Budžienės darbo grafikas
Darbo dienos | Pietų pertrauka | Darbo laikas
| |
Kontaktinis laikas | Nekontaktinis laikas | ||
Pirmadienis | 12.00 – 12.45 | 8.00 – 12.00; 14.00–17.00 | 7.00 – 8.00; 12.45–14.00; 17.00–18.30 |
Antradienis | 12.00 – 12.45 | 8.00 – 12.00; 14.00–17.00 | 7.00 – 8.00; 12.45–14.00; 17.00–18.30 |
Trečiadienis | 12.00 – 12.45 | 8.00 – 12.00; 14.00–17.00 | 7.00 – 8.00; 12.45–14.00; 17.00–18.30 |
Ketvirtadienis | 12.00 – 12.45 | 8.00 – 12.00; 14.00–16.00 | 7.00 – 8.00; 12.45–14.00; 16.00–18.45 |
Penktadienis | 12.00 – 12.45 | 8.00 – 12.00; 14.00–16.00 | 7.00 – 8.00; 12.45–14.00; 16.00–18.30 |
Konsultacijų laikas Pirmadieniais, Antradienis 13.00 –14.00 val.
Logopedo darbo tikslas yra laiku nustatyti kalbos ir kitus komunikacijos sutrikimus ir bendradarbiaujant su pedagogais ir ugdytinių tėvais juos šalinti. Lopšelyje-darželyje „Žemaitukas“ logopedas stebi vaikų kalbos raidą ir teikia specialiąją pedagoginę pagalbą vaikams, turintiems kalbos ir kitų komunikacijos sutrikimų. Logopedas reikalingas ne tik tiems, kurie blogai taria vieną ar kitą garsą, bet ir tiems, kurių pati kalba neatitinka amžiaus normų, dėl skurdaus žodyno, nerišlių sakinių ir kt.
Logopedo darbo funkcijos:
- Išsiaiškinti vaikų kalbos, kalbėjimo bei komunikacijos sutrikimų pobūdį.
- Įvertinti ir numatyti palankiausias sutrikusios kalbos plėtotės, korekcijos priemones ir būdus.
- Dirbant su vaikais individualiai ar grupelėmis, taikyti specialiojo poveikio priemones kalbos, kalbėjimo bei komunikacijos sutrikimams šalinti.
- Lavinti sutrikusias funkcijas, taikant specialius darbo būdus bei metodus.
- Konsultuoti tėvelius vaikų kalbos korekcijos klausimais.
Kalbos vertinimas
Logopedas atlieka kalbos tyrimą, kurio metu išsiaiškina, kokių garsų netaria vaikas, įvertina vaiko žodyną, gramatinę kalbos sandarą, rišlaus pasakojimo įgūdžius, artikuliacinį aparatą, foneminės klausos išlavėjimą.
Logopedas nustatęs kalbos ir kalbėjimo sutrikimą informuoja ir konsultuoja grupės mokytoją dėl vaiko ugdymo kasdieninėje veikloje bei tėvus dėl vaiko ugdymo namuose, teikia rekomendacijas. Logopedas veda grupines ar individualias kalbos ugdymo pratybas, projektinę veiklą grupėse.
Logopedinės pratybos
Logopedines pratybas vaikai lanko pagal iš anksto patvirtintą pratybų tvarkaraštį individualiai arba grupelėmis, atsižvelgiant į individualius vaiko poreikius. Užsiėmimus vaikai dažniausiai
lanko 2 kartus per savaitę. Pratybos trunka apie 20 – 25 minutes. Pratybų metu lavinamas artikuliacinis aparatas, girdimasis suvokimas, formuojami garsinės analizės ir sintezės pradmenys, tikslinamas garsų tarimas, turtinamas žodynas, ugdoma rišlioji kalba, lavinamas regimasis, erdvės, laiko ir kiti suvokimai. Mokymąsis pateikiamas kaip žaidybinė, vaikui įdomi veikla, nes labai svarbus yra paties vaiko noras išmokti, jo motyvacija. Per užsiėmimus naudojami įvairūs paveikslėliai, loto, dėlionės, žaidimai, IKT ir kt.
Tėveliai – svarbūs pagalbininkai savo vaikui. Namuose tėvai turėtų pakartoti pratybų metu atliktas užduotis, sekti ir taisyti vaiko tarimo klaidas, nuolat domėtis, kaip jie gali padėti savo vaikui, kasdien skirdami tam, bent truputį savo laiko.
„Kodėl verta skaityti vaikams ankstyvajame amžiuje?“ – metodinėse rekomendacijose pateikiama informacija kaip skaitymas gali būti smagus ir įdomus, kodėl knygų skaitymas yra puikus ir paveikus kalbų mokymo(si) būdas. Vaikų, kuriems ankstyvajame amžiuje daug skaitoma: kalbiniai gebėjimai geresni, jie pradeda anksčiau kalbėti, kalba rišliau, aiškiau ir nuosekliau reiškia mintis, žodynas yra turtingesnis ir vaizdingesnis. Skaitymas raiškiai intonuojant padeda tobulinti netikslų tarimą, natūraliai jį koreguoti, vaikams to neakcentuojant.
https://emokykla.lt/metodine-medziaga/medziaga/perziura/292
SOCIALINIO PEDAGOGO PASLAUGOS
Socialinės pedagogės Inos Rudnikienės darbo grafikas
Darbo dienos | Pietų pertrauka | Darbo laikas
| |
Kontaktinis laikas | Nekontaktinis laikas | ||
Pirmadienis | – | 8.00 – 10.10 | 14.40 – 16.40 |
Antradienis | – | 8.00 – 10.10 | 14.40 – 16.40 |
Trečiadienis | – | 8.00 – 10.10 | 14.40 – 16.40 |
Ketvirtadienis | – | 8.00 – 10.10 | 14.40 – 15.52 |
Penktadienis | – | 8.00 – 10.08 | – |
Konsultacijų laikas Pirmadieniais 8:30 – 9:30 val.
Socialinio pedagogo vaidmuo – būti įstaigoje konsultantu sprendžiant įvairius klausimus, susijusius su vaiko pagrindinių reikmių tenkinimu, saugumo ir socialinės adaptacijos užtikrinimu. Rinkti, kaupti ir analizuoti informaciją, reikalingą vaikų problemoms spręsti, bendradarbiaujant su darželio bendruomene, o esant būtinybei ir su kitomis institucijomis, dalyvauti sprendžiant krizinius atvejus. Socialinio pedagogo veiklos tikslas – vaiko gerovė, pozityvi vaiko socializacija.
Socialinio pedagogo darbo funkcijos:
- Įvertinimo (renka informaciją, analizuoja, daro išvadas).
- Konsultacinė (pataria, padeda, konsultuoja).
- Korekcinė (skatina, įgalina, padeda adaptuotis, aktyvina, mobilizuoja).
- Vadybinė (organizuoja, telkia, planuoja, priima sprendimus ir už juos atsako).
- Šviečiamoji (informuoja, aiškina).
- Koordinacinė (palaiko ryšius, siunčia (perduoda) informaciją).
- Prevencinė (numato neigiamus reiškinius, poelgius ir padeda jų išvengti).
- Teisinė (atstovauja, gina vaiko interesus).
- Socialinio ugdymo.
- Vadovautis individualaus priėjimo, lygių galimybių įtvirtinimo, konfidencialumo, vaiko apsisprendimo pripažinimo ir atsakomybės bei kompetencijos principais.
- Rūpintis vaiko gerove, saugumu siekdamas jo pozityvios integracijos ir socializacijos visuomenėje, skatindamas visavertę asmenybės raišką ir pilietinę brandą.
- Vykdyti funkcijas susijusias su mokinių nemokamu maitinimu tiek įprastu metu, tiek maitinimo organizavimu ekstremaliosios situacijos, ekstremaliojo įvykio ir/ar įvykio bei karantino metu.
SPECIALIOJO PEDAGOGO PASLAUGOS
Specialiosios pedagogės Birutės Bodžienės darbo grafikas
Darbo dienos | Pietų pertrauka | Darbo laikas | |
Kontaktinis laikas | Nekontaktinis laikas | ||
Pirmadienis | 12.00 – 12.45 | 8.00 – 12.00; 14.00–17.00 | 7.00 – 8.00; 12.45–14.00; 17.00–18.30 |
Antradienis | 12.00 – 12.45 | 8.00 – 12.00; 14.00–17.00 | 7.00 – 8.00; 12.45–14.00; 17.00–18.30 |
Trečiadienis | 12.00 – 12.45 | 8.00 – 12.00; 14.00–17.00 | 7.00 – 8.00; 12.45–14.00; 17.00–18.30 |
Ketvirtadienis | 12.00 – 12.45 | 8.00 – 12.00; 14.00–17.00 | 7.00 – 8.00; 12.45–14.00; 17.00–18.45 |
Penktadienis | 12.00 – 12.45 | 8.00 – 12.00; 14.00–15.00 | 7.00 – 8.00; 12.45–14.00; 15.00–18.30 |
Konsultacijų laikas Pirmadieniais 13.00-14.00 val.
Specialiojo pedagogo darbo funkcijos
- Atlikti pedagoginį vaikų vertinimą, nustatyti vaikų žinių, mokėjimų, įgūdžių, gebėjimų lygį ir jų atitikimą ugdymo programoms bei įvertinti pažangą darželyje.
- Bendradarbiaujant su mokytojais, specialiųjų poreikių vaikų tėvais (globėjais, rūpintojais), kitais asmenimis, tiesiogiai dalyvaujančiais ugdymo procese, PPT specialistais, numatyti ugdymo tikslus ir uždavinius bei jų pasiekimo būdus ir metodus, juos taikyti.
- Padėti specialiųjų poreikių vaikams įsisavinti ugdymo turinį (spec. pedagogo kabinete ar grupėje) ir lavinti jų sutrikusias funkcijas.
- Patarti mokytojams, kaip pritaikyti spec. poreikių vaikams ugdymosi turinį ir ugdymo priemones, individualizuoti ir pritaikyti bendrąsias programas.
- Teikti metodinę pagalbą mokytojams, spec. poreikių vaikų tėvams ir kitiems asmenims, tiesiogiai dalyvaujantiems ugdymo procese, ir juos konsultuoti.
- Tvarkyti ir pildyti savo dokumentus.
- Dalyvauti darželio vaiko gerovės komisijos veikloje.
- Informuoti, konsultuoti, šviesti lopšelio-darželio bendruomenę aktualiais specialiųjų ugdymosi poreikių mokinių ugdymo, specialiosios pedagoginės pagalbos teikimo klausimais,
- Formuoti lopšelio-darželio bendruomenės ir visuomenės teigiamą požiūrį į specialiųjų ugdymosi poreikių vaikus ir savo darbe nuolat taikyti specialiosios pedagogikos naujoves.

NEFORMALIOJO UGDYMO PASLAUGOS
Neformaliojo vaikų švietimo paskirtis – tenkinti mokinių pažinimo, ugdymosi ir saviraiškos poreikius, padėti jiems tapti aktyviais visuomenės nariais.
Neformalaus ugdymo būrelių tvarkaraštis:
Šokių būrelis („Divain“ šokių studija) – Antradieniais ir Ketvirtadieniais (16.10-16.30 val.)
Robotikos būrelis – Pirmadieniais, Trečiadieniais (16.00 – 17.00 val.) ir Penktadieniais (15.20 – 16.20 val. ir 16.30 – 17.30 val.)
