kompetencijų kambarys

GERIAUSIOS MŪSŲ PATIRTYS

Spalio mėnesį lopšeliui-darželiui „Žemaitukas“ gavus Mokyklų pažangos skatinimo projektui „Į įtrauktį per pojūčių ugdymą“ finansavimą pradėjo veikti sensorinis kambarys. Tai lyg naujas pasaulis, kuriame visi pojūčiai – rega, klausa, uoslė, jutimas – yra lavinami vienu metu. Kiekvieną penktadienį „Riešutėlių“ grupės vaikams taikoma sensorinės integracijos terapija. Ši terapija yra labai svarbi vaikams, turintiems sensorinės integracijos ar raidos sutrikimų, socialinės adaptacijos sunkumų, emocijų ar elgesio problemų. Terapinės veiklos apima vestibulinės, proprioceptinės, klausos, taktilinės sistemos stimuliavimą, kuris normalizuoja vaiko pojūčius. Multisensoriniame kambaryje įrengtas 2 metrų burbulų vamzdis su plaukiojančiomis žuvelėmis, šviečiantis pluoštas, kuris keičia spalvas. Su vaikais statome bokštus su spalvas keičiančiais kubais. Lietimo pojūčiams stimuliuoti naudojame šviečiančius taktilinius kamuoliukus, įvairius šepetėlius, masažuoklius. Vestibuliniam, proprioceptiniam stimuliavimui naudojame batutą, kamuolius, „kūno kojinę“. Klausomės raminančios muzikos. Dangaus šviesų projektoriaus pagalba stebime žvaigždes. Į multisensorinį kambarį vaikus vedasi judesio korekcijos specialistė Simona Jančauskienė, grupių mokytojos ir kiti švietimo pagalbos specialistai.

—————————————–

 

 

 

Balandžio 11-12 dienomis darželyje vyko mokymai „Efektyvus pasidalytos lyderystės skatinimas, gerinant įstaigos įvaizdį bei mikroklimatą“. Mokymus vedė didelę patirtį turinčios  – Klaipėdos „Varpo“  gimnazijos direktorė Rasa Mašurinienė ir Alytaus lopšelio-darželio direktorės „Volungėlė“ direktorė Aušra Plytninkaitė.

Mokėmės dirbti komandoje kūrėme strategiją,  išsigryninome įstaigos vertybes, sukūrėme naują įstaigos viziją.

——————————————————-

Įtraukusis ugdymas – mokymasis gyventi kartu su įvairių poreikių vaikais. Kokios įtraukiojo ugdymo problemos dabar yra ir kokios mūsų dar laukia, aptarėme Žemaitijos regiono konferencijoje „Įtraukiojo ugdymo link“. Į darželį atvyko Lietuvos respublikos Seimo narė, Švietimo ir mokslo komiteto narė Vilija Targamadzė, Telšių švietimo centro direktorius Simonas Baliutavičius, Telšių švietimo centro PPT skyriaus vedėja Lina Vičkačkienė, Švietimo skyriaus vyr. specialistė Sandra Keburienė, Klaipėdos r. Slengių mokyklos-daugiafunkcinio centro atstovės, Klaipėdos lopšelio-darželio „Puriena“ pedagogės.

Viešnios papasakojo apie savo įstaigų patirtis diegiant įtraukųjį ugdymą. Kalbėjo logopedės, mokytojos ir įstaigų vadovai, parodė filmuotos medžiagos, pasidalino savo gerąja patirtimi. 

Mūsų logopedė Reda Stulpinienė, mokytojos: Laima Švaravičienė, Jovita Lokomskienė, Kristina Krasauskienė rengė pranešimus. Vilija Targamadzė sakė, kad nemažai jau nuveikta įtraukiojo ugdymo klausimais, bet daug dar reikia nuveikti, kad visose švietimo įstaigose būtų sukurtos kuo geresnės sąlygos įtraukiąjam ugdymui. Skambia daina konferencijos dalyvius pasveikino darželio šeimininkai – vaikai.

—————————————————————-

Rudenį darželyje vyko baigiamasis projekto „Įvairiaspalvis ir pašėlęs rudens mėnesių takas“ šventinis renginys. Visą savaitę vaikai kartu su mokytojomis grupėse kūrė plakatus rudens tematika, dekoravo skėčius gamtine medžiaga, kalbėjo apie įvairiaspalvį ir turtingą gėrybėmis metų laiką – rudenį, žiūrėjo mokomuosius filmukus, mokėsi dainelių… Na, o vėliau nešini spalvingais skėčiais ir apsiavę botais visi vaikai sugužėjo į darželio kiemelį. Rudenėlis ir jo trys mėnesiai.

                             ———————————————————-

Priešmokyklinė ,,Geniukų“ grupė pirmą vasario savaitę vykdė projektą „Kodėl sugriuvo paršelio namelis?“ Projekto metu aiškinosi neatsakingumo pasekmes, konstravo namą iš grupėje esančių priemonių, skaičiavo, matavo, lygino su draugo namu, darė išvadas, ugdėsi atsakingumą. Namuose, kartu su šeimos nariais, statė savo statinius ir atsiuntę nuotraukas, apie juos pasakojo. Buvo puiki STEAM savaitė!