projektai

Tarptautinis projektas „Kartu paskaitykim knygelę“

 

    Telšių lopšelio-darželio „Žemaitukas“ specialiųjų poreikių „Riešutėliai“ grupės vaikai kartu su ikimokyklinio ugdymo mokytoja Laima Švaravičiene visą sausio mėnesį dalyvavo tarptautiniame projekte: „Kartu paskaitykim knygelę“.

    Projekto tikslas: skatinti šalies ir užsienio lietuvių vaikų skaitymą ir domėjimąsi lietuvių rašytojos Evelinos Daciūtės kūryba, ugdyti kūrybiškumo ir komunikavimo kompetencijas.

    Į projektą buvo kviečiami dalyvauti šalies ir užsienio lietuvių ikimokyklinio, priešmokyklinio amžiaus vaikai bei pradinių klasių mokiniai ir jų mokytojai.

    Evelinos Daciūtės kūryba būtų galima priskirti prie tų, kurios domina vaikus: poezija – žaisminga ir lengvai įsimenama, o tekstai knygelėse – prasmingi ir įdomūs.

    Kad specialiųjų poreikių vaiką būtų galima sudominti knygos skaitymu reikia rasti itin patrauklių ir žaismingų jos pateikimo būdų, o ypač parinkti pagal vaiko poreikius ir gebėjimus tinkamą kūrinėlį.

    Projekto metu su vaikais buvo skaitoma knygelė „Paslapčiausia paslaptis“ ir iš jos parinktas eilėraštukas „Spalvotas begemotas“.

    Prasmingam knygelės skaitymui buvo pasitelktos ir išmaniosios technologijos. Eilėraštuko vaikai klausėsi išmaniojo ekrano pagalba, tuo pačiu praplėsdami pažinimo kompetencijas.

    Meninių veiklų metu, suaugusiojo padedami, išmaniajame ekrane begemotą spalvino, atliko dailės darbelius: begemotą štampavo, savo pasirinktomis spalvomis. Siekiant kuo įdomiau ir kuo vaizdingiau perteikti skaitomo eilėraštuko elementus, bandė jį įsiminti atkartodami rodomus imitacinius judesius. O kai kurie vaikai, imituodami  judesius, kartojo net eilėraštuko žodelius.

    Būtų galima daryti išvadą, kad tokių projektų nauda labai didelė. Tokių veiklų metu vaikai pajunta ne tik skaitomų knygelių malonumą, bet žodis po žodžio plečiasi vaiko žodynas, lavinama vaizduotė, atmintis, mąstymas, formuojasi charakteris, o svarbiausia  – lavinami vaikų bendravimo ir bendradarbiavimo įgūdžiai.

    Knygos – puiki priemonė, leidžianti vaikams tobulėti visapusiškai.

 

TELŠIŲ LOPŠELIO-DARŽELIO „ŽEMAITUKAS“ RESPUBLIKINĖS IKIMOKYKLINIO IR PRIEŠMOKYKLINIO AMŽIAUS VAIKŲ VIRTUALIOS KŪRYBINIŲ DARBŲ NUOTRAUKŲ PARODOS
„AŠ – LIETUVOS KARALIUS“
NUOSTATAI → parsisiųsti

TELŠIŲ LOPŠELIO-DARŽELIO „ŽEMAITUKAS“ IKIMOKYKLINIO IR PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO ĮSTAIGŲ RESPUBLIKINIS PROJEKTAS–STEAM KŪRYBINĖS DIRBTUVĖS
„TURIU LAIVELĮ MAŽĄ“
NUOSTATAI → parsisiųsti

TELŠIŲ LOPŠELIO-DARŽELIO „ŽEMAITUKAS“ RESPUBLIKINĖS IKIMOKYKLINIO IR PRIEŠMOKYKLINIO AMŽIAUS VAIKŲ VIRTUALIOS KŪRYBINIŲ DARBŲ NUOTRAUKŲ PARODOS „VELYKŲ MARGUTIS“ NUOSTATAI → parsisiųsti

Įgyvendinamas projektas „STEAM idėjų plėtojimas integruojant inovatyvią „LEGO Education“ metodiką ikimokyklinio ugdymo įstaigose“→ Projektas STEAM

TELŠIŲ LOPŠELIO-DARŽELIO „ŽEMAITUKAS“ RESPUBLIKINIO PROJEKTO-STEAM KŪRYBINIŲ DIRBTUVIŲ „NESNAUSK  – VĖJĄ PAGAUK“ NUOSTATAI→ parsisiųsti

TELŠIŲ LOPŠELIO-DARŽELIO „ŽEMAITUKAS“ RAJONINIO IKIMOKYKLINIO IR PRIEŠMOKYKLINIO AMŽIAUS VAIKŲ PROJEKTO „SVEIKOSIOS PĖDUTĖS“ NUOSTATAI → parsisiųsti

TELŠIŲ LOPŠELIO-DARŽELIO „ŽEMAITUKAS“ RAJONINIO IKIMOKYKLINIO IR PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO ĮSTAIGŲ BENDRUOMENIŲ PROJEKTO „APJUOSKIM DARŽELĮ GRAŽIAUSIAIS ŽODELIAIS LIETUVAI“ NUOSTATAI → parsisiųsti

„Rudeniniai Kaliausių rūpesčiai Telšių lopšelyje-darželyje „Žemaitukas“

Dvi paskutines spalio mėnesio savaites darželyje vyko rudens projektas „Rudeniniai Kaliausių rūpesčiai“. Po linksmais žaidimais ir nuotykiais „slepėsi“ rimti STEAM tikslai: plėtoti pažintines žinias apie sodo bei daržo gėrybes, rudens darbus, didinti susidomėjimą gamtos mokslais, ugdyti vaikų kūrybiškumo, iniciatyvumo ir verslumo kompetencijas.

Mūsų mažiukai „mokėsi fizikos“- tyrinėjo, kas vandenyje skęsta, o kas plaukia ir kodėl? O Kai Kaliausė-Ausė (mokytojos: Jūratė ir Sigita) atsinešė „šokoladinių“ (supuvusių) obuolių ir pasiūlė vaikams paragauti, vaikai pamokė Ausę – valgyti galima tik sveikus obuolius…

 „Obuolynę“ virti vaikus pakvietė Šefutė-Džemutė (mokytoja Alina). Vaikai susvėrė obuolius, juos pjaustė, sugalvojo, kiek cukraus įdėti, kad būtų skanu…

Reikėjo suverti rudeninių lapų vėrinius, juos išmatuoti, „aptarti“ sodo ir daržo gėrybių gausą, atitempti dideles pintines pilnas daržovių, suskirstyti daržoves, jas suskaičiuoti … ir mįsles įminti ir dainelę sudainuoti.

Iš rudeninių lapų „vėrinių“ vaikai padarė didelį labirintą, kuriame vaikščiojo ir bėgiojo, išmatavę, išsiaiškino, kad „Pelėdžiukų“ grupė suvėrė ilgesnį nei 25 metrų „vėrinį“ ir šioj rungty – tapo nugalėtojais.

Šia projektine veikla stengėmės ugdyti ekologinės kultūros pradmenis, siekėme, kad vaikai suvoktų žmogaus ir gamtos ryšį.